پزشکی و سلامت

ساخت وبلاگ
چگونه بهترین داروی بواسیر را پیدا کنیم؟

بیماری بواسیر که از آن با نام علمی هموروئید (hemorrhoid) یاد می‌شود، یکی از شایع ترین بیماری های امروزیست که نیمی از افراد در طول حیات خود با آن مواجه می‌شوند. این بیماری در اثر گشاد شدن سیاهرگ های مقعدی برای فرد اتفاق می افتد و به صورت توده هایی در قسمتی از مقعد نمایان می‌شود. تا کنون چند گونه دارو به عنوان داروی بواسیر پیشنهاد شده اند که آنها را بررسی خواهیم کرد.

در حالت خفیف، این بیماری اکثرا پس از گذشت چند روز خود به خود بهتر شده و مداوا می‌شود ولی دسته ای دیگر که در شرایط وخیمی هستند، نیاز به درمان و مداوا از طریق داروی بواسیر یا جراحی را دارند.

این بیماری به دو نوع بواسیر خارجی و داخلی تقسیم بندی می‌شود.

علائم بواسیر داخلی، معمولا قابل توجه نیست اما گاهی اوقات، حرکت روده ممکن است یک بواسیر داخلی را تحریک کرده و باعث خونریزی شود.

در مورد هموروئید خارجی، ممکن است بیمار علائم شدیدتری مثل موارد زیر را تجربه کند:

  •  خارش
  •  سوزش
  •  درد و ناراحتی
  •  توده متورم

آشنایی با انواع داروی بواسیر (هموروئید)

جهت انتخاب مناسب ترین داروی بواسیر خواندن متن زیر توصیه میشود.

استفاده از محصولاتی که حاوی استروئیدها هستند را محدود کنید. زیرا استفاده طولانی مدت ممکن است باعث نازک شدن پوست اطراف مقعد شود.
اگر داروهای OTC (داروهای موضعی بدون نسخه) کمکی نمی‌کنند، با پزشک خود صحبت کنید تا متوجه شوید که آیا نیاز به درمان اضافی دارید یا خیر.

در ارتباط با نحوه درمان با داروی بواسیر یا هموروئید باید عارض شویم که هیچ نوع دارو تضمینی برای درمان بواسیر در حال حاضر وجود ندارد ولی داروهایی هستند که مانع پیشرفت بیماری می‌شوند و روند بهبودی را سریع تر می‌کنند.

پماد آنتی هموروئید

پماد آنتی هموروئید با نام تجاری ژل آنتی هموروئید نیز نام برده می‌شود

پماد و شیاف آنتی هموروئید

مهم ترین مورد مصرف این نوع شیاف و پماد ها جهت درمان دارویی بواسیر یا هموروئید است. زیرا پماد آنتی هموروئید در قسمت هایی از بدن که دارای علائمی مانند گشاد شدن رگ ، درد، سوزش، خارش و خونریزی دارند الصاق می شود.

با تشخیص سریع بیماری و استفاده از پماد آنتی هموروئید می توانید کاملا این عارضه را برطرف کنید.
شیاف آنتی هموروئید باید طی هفت روز و در بازه زمانی ۲ بار در روز استفاده شود. استفاده بیشتر دارای عوارض درد، سوزش و خارش می باشد.

داروی هیدروکورتیزون

از داروی هیدروکورتیزون برای درمان بیماری‌هایی مانند آرتروز یا ورم مفاصل، اختلالات سیستم ایمنی بدن، خون و هورمون‌ها، بیماری‌های پوستی و چشمی، درمان بواسیر، مشکلات تنفسی، سرطان و آلرژی شدید استفاده می‌شود.
نحوه‌ی عملکرد داروی هیدروکورتیزون در درمان بواسیر
استفاده این دارو باعث کاهش سیستم پاسخ و دفاعی بدن می‌شود. به طوری که استفاده آن به مرور زمان عواملی مانند تورم، درد و حساسیت را کاهش می‌دهد.
نحوه‌ مصرف داروی هیدروکورتیزون و دوز مصرفی
می توانید از داروی هیدروکورتیزون به عنوان یک داروی بواسیر به صورت خوراکی، طبق دستورالعمل دکتر، استفاده کنید.
این دارو را به همراه یک لیوان کامل آب مصرف کنید، مگر این‌که پزشک شما را با روش دیگری راهنمایی کرده باشد. بهتر است داروی هیدروکورتیزون را برای جلوگیری از ناراحتی معده پس از صرف شیر یا غذا میل کنید. دستورالعمل داخل دارو را به خوبی مطالعه کنید.

*از این دارو بدون مشورت با پزشک استفاده نکرده و مصرف آن را نیز قطع نکنید*

پماد ام جی

یکی از روش‌های درمان هموروئید استفاده از پماد ام جی است که باعث رفع علائم ناشی از بواسیر می‌شود. پماد مقعدی ام جی دارای فواید ضد باکتری، ضد قارچ و ضد التهاب است.
همچنین رفع علائم ناشی از بواسیر داخلی و خارجی (مانند خونریزی، درد، خارش، سوزش و سنگینی مقعد) از دیگر فواید این پماد است. این محصول حاوی اپلیکاتور مقعدی نیز می‌باشد که استفاده از آن را راحت می‌کند.

لوسیون پراموکسین – کالامین

در روش درمان بواسیر با پماد پراموکسین پزشک بر اساس میزان خارش و درد شما (۳ الی ۵ بار در روز) این دارو را برایتان تجویز می‌کند.
قبل از استفاده از این دارو در محل مورد نظر، حتما آن را بر روی پوست داخلی دستتان تست کنید که به آن حساسیت نداشته باشید.
در صورت مشاهده قرمزی، تورم یا سوزش سریعا آن را با آب بشویید.

استفاده از هر یک از داروهای ذکر شده بالا برای درمان بواسیر بستگی به نوع علائم و حالت فرد دارد. با مراجعه به یک پزشک معالج می‌توانید از بهترین داروی هموروئید جهت استفاده مطلع شوید. البته تجربه، مهارت و دانش فردی یک پزشک در انتخاب موثرترین دارو تاثیر به سزایی در روند بهبودی شما دارد.

 

درمان بواسیر

 

درمان کلینیک

پزشکی و سلامت...
ما را در سایت پزشکی و سلامت دنبال می کنید

برچسب : داروی بواسیر,درمان دارویی بواسیر,داروی هموروئید,درمان کلینیک, نویسنده : maralmah healthy بازدید : 276 تاريخ : پنجشنبه 23 مرداد 1399 ساعت: 14:40

خبرنامه